Ν' αγαπάς την ευθύνη

"Ν' αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί, εγώ φταίω."

Νίκος Καζαντζάκης, Ασκητική

Δευτέρα 4 Απριλίου 2011

Ένας στους πέντε μαθητές καπνίζει καθημερινά


Αντιγράφω από το ΕΘΝΟΣ online.

"Ιδιαίτερα μεγάλη παραμένει για την ελληνική νεολαία η διείσδυση του καπνίσματος στις εφηβικές ηλικίες, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν από το Υπουργείο Παιδείας σε ημερίδα με θέμα «Πρόληψη του Καπνίσματος στη Σχολική Κοινότητα».

Αν και καταγράφεται βελτίωση σε σχέση με περασμένες δεκαετίες, σήμερα σχεδόν οι μισοί μαθητές, ηλικίας 14 έως 18 ετών, έχουν καπνίσει τουλάχιστον μια φορά. Πάνω από ένας στους πέντε (22%) είναι καθημερινός καπνιστής, ενώ ένας στους δέκα είναι βαρύς καπνιστής, δηλαδή καπνίζει περισσότερα από δέκα τσιγάρα την ημέρα, όπως σημειώνεται. Μάλιστα, στην ηλικία των 13 καταγράφονται ως καπνιστές το 8% των εφήβων."

Από ό,τι φαίνεται, λοιπόν, η μάστιγα του καπνίσματος καλά κρατεί στη χώρα μας. Από κοντά και τα πάσης φύσεως ναρκωτικά… Μάθαμε να λέμε, σαν νεοέλληνες, «Μαγκιά μας», ξέροντας βέβαια πολύ καλά πως το κάπνισμα δεν είναι «μαγκιά» αλλά αδυναμία και αρρώστια… Η «απαγόρευση» του καπνίσματος, είναι φανερό, δε βοήθησε. Άς δώσουμε βαρύτητα στην πρόληψη… Καπνιστές και μη, ας ενώσουμε τις δυνάμεις μας ενάντια στη βλαβερή συνήθεια του καπνίσματος κι ας πείσουμε τα μικρά παιδιά πως το «κάπνισμα δεν είναι μαγκιά». Άλλωστε τους το χρωστάμε…