Ν' αγαπάς την ευθύνη

"Ν' αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί, εγώ φταίω."

Νίκος Καζαντζάκης, Ασκητική

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα βιβλίο. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα βιβλίο. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Κυριακή 14 Ιουνίου 2026

Ευχαριστήριο στις μαθήτριες και τους μαθητές της ΣΤ' Τάξης για την προσφορά των χρημάτων του ταμείου τους στη βιβλιοθήκη μας

 

Είναι κάτι πράξεις που αφήνουν ανεξίτηλο το αποτύπωμά τους στο ημερολόγιο της σχολικής ζωής. Είναι κάτι πράξεις που ελευθερώνουν τόση μυροβολιά αγάπης στο σχολείο μας, που αυτό μοσχοβολάει αέναα. Είναι κάτι πράξεις που το άγγιγμα της γενναιοδωρίας τους είναι τόσο έντονο, που το νιώθεις για μια ζωή. Και όταν αυτές οι πράξεις γεννιούνται από μαθητικά χέρια αποκτούν συμβολική σημασία.

Οι μαθητές της ΣΤ' Τάξης χάρισαν τα χρήματα του ταμείου τους, το ποσό των 140  ευρώ, στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας, για να γεμίσει την αγκαλιά της με νέα βιβλία. Οι οικονομίες της χρονιάς θα μπορούσαν να εξαργυρώσουν στιγμές χαράς και ξεγνοιασιάς σε μια πιτσαρία ή σε κάποια άλλη αγαπημένη εφηβική συνήθεια. Κι όμως, τα παιδιά αποφάσισαν τα χρήματα που μάζευαν όλη τη χρονιά, να γίνουν βιβλία, αγάπη, γνώση, φαντασία, ελπίδα, ταξίδι…. Όχι για τους ίδιους, γιατί αυτοί ανοίγουν τα φτερά τους για άλλους, πιο μεγάλους ουρανούς, αλλά για τους συμμαθητές τους που μένουν πίσω και για τα παιδιά που θα έρθουν στο σχολείο μας τα επόμενα χρόνια.

Αγαπημένα μας παιδιά, η πράξη σας αποτελεί ένα ανεκτίμητο δώρο για το σχολείο μας, παράδειγμα προς μίμηση για όλους μας. Τα βιβλία που χαρίσατε θα φέρουν το όνομα και την παρουσία σας και θα θυμίζουν στους αναγνώστες μας ότι υπάρχουν κάτι παιδιά που με τις πράξεις τους συμβάλλουν σε έναν κόσμο πιο όμορφο, πιο φωτεινό! 

Σας ευχόμαστε ολόψυχα καλή συνέχεια στο Γυμνάσιο! Είθε το νέο σας ξεκίνημα να είναι γεμάτο από δημιουργικές εμπειρίες, όνειρα που ορίζονται από τις δικές σας επιθυμίες και δύναμη για να τα πραγματοποιήσετε!

Γιώργο, Δήμητρα, Αλέξανδρε, Μαρία, Βασίλη, Αριστοτέλη, Δημήτρη, Δάφνη, Κωνσταντίνε, Αλεξάνδρα, Κωνσταντίνε, Δημήτρη, Αθηνά, Ελένη, Γιάννη, Ανίσα, Κατερίνα, σας ευχαριστούμε!

Καλό Καλοκαίρι!

Πέμπτη 11 Ιουνίου 2026

Ευχαριστήριο προς τους γονείς για τη δωρεά 60 βιβλίων

 Αγαπητοί μας γονείς,

Ευχαριστούμε ολόθερμα για την ανταπόκρισή σας στο κάλεσμά μας και προσφέρατε μια γενναιόδωρη δωρεά βιβλίων στη σχολική βιβλιοθήκη μας! Τα καρτελάκια από το βιβλιόδεντρο μεταμορφώθηκαν σε λουλούδια που σκορπίζουν τη μυροβολιά της φιλαναγνωσίας.Τα βιβλία αυτά αποτελούν σημαντική πηγή γνώσης κι έμπνευσης και θα προσφέρουν νέα ερεθίσματα για μάθηση στους μαθητές και τις μαθήτριές μας. Η προσφορά σας μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε τον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης και να αποτελεί έναν χώρο που εμπνέει τα παιδιά, που καλλιεργεί την αγάπη για το βιβλίο, που διαμορφώνει ανθρώπους με ενσυναίσθηση και κριτική σκέψη.

Ευχαριστούμε τους γονείς των μαθητών και μαθητριών μας: 

Ναούμ Μαργαρίτας 
Νάτση Ιωάννας
Μπίρτσου Στέργιου και Μπίρτσου Αθηνάς 
Βακαλοπούλου Ιωάννας
Μήτσου Θεοδώρας 
Κωστάρα Σοφίας 
Κωνσταντινίδου Αγγελικής και Κωνσταντινίδη Κωνσταντίνου
Νίτσα Γεωργίας 
Γεράση Παναγιώτη
Γεωργιάδη Μάριου
Σεκουλίδη Παναγιώτη 
Δραγώνα Ιωάννας
Δουλκερίδη Φώτη 
Κοσμά Μάριου
Μπιλλέλι Κλέας και Μπιλλέλι Γιόνας
Μιχούλη Παύλου, Μιχούλη Βασιλικής,  Μιχούλη Φωτεινής και Μιχούλη Γιώργου
Ευαγγέλου Χρυσούλας
Κωστάρα Στέργιου
Ευθυμίου Απόστολου και Ευθυμίου Δήμητρας 
Παγούνη Λάμπρου
Τσαμπάζη Γεωργίας
Σαββάκη Δημήτρη 
Χαλίμι Ανίσας και
Ψαραδάκη Κατερίνας

Με εκτίμηση,

Η Διευθύντρια 
Ο Σύλλογος Διδασκόντων 











Σάββατο 9 Μαΐου 2026

Η "Φαντασία ήρθε στο σχολείο μας" με τους συγγραφείς Αντώνη Παπαδόπουλο και Στέλλα Τσίγγου

Στο πλαίσιο του προγράμματος "Η Φαντασία πάει σχολείο", το σχολείο μας είχε τη χαρά να φιλοξενήσει δύο πολύ αγαπημένους συγγραφείς , την κ. Στέλλα Τσίγγου και τον κ. Αντώνη Παπαδόπουλο.

Η κ. Στέλλα Τσίγγου, με αφορμή το βιβλίο της «Τέσσερις εποχές και ένα όνειρο», μπόλιασε τον αυτοσχεδιασμό και τη δημιουργικότητα των παιδιών, γνωρίζοντάς τους την τέχνη του χαϊκού. Μέσα από το θεατρικό παιχνίδι και την ελεύθερη έκφραση, οι μαθητές παρήγαγαν λέξεις, τις ένωσαν  με τη συνταγή των χαϊκού και με τα υλικά της φαντασίας δημιούργησαν τα δικά τους ποιήματα, τα οποία έντυσαν  με τις  ευφάνταστες ζωγραφιές τους. Η κ.Τσίγγου, με τις θεατρικές της γνώσεις, την αμεσότητα του λόγου της και την έκδηλη αγάπη της για τα παιδιά, μετέτρεψε την παρουσίαση σε μια διαδραστική εμπειρία, όπου το βιβλίο έγινε παιχνίδι και η μάθηση γιορτή.

Αφορμή για το ταξίδι της φιλαναγνωσίας για τους μαθητές της Ε και ΣΤ τάξης αποτέλεσε η νουβέλα του Αντώνη Παπαδόπουλου «Ελευθερία είναι σκοινιά κομμένα». Ο συγγραφέας και οι μαθητές  εμβάθυναν στα μηνύματα του βιβλίου για τη μάθηση, τη φιλία, τη συμπερίληψη και την αλληλεγγύη, εξερευνώντας έννοιες όπως αυτές της ελευθερίας και της δημοκρατίας κι εγείροντας ερωτήματα για το εκπαιδευτικό σύστημα και τις κοινωνικές προκαταλήψεις. Η παραστατικότητα του συγγραφέα στην αφήγηση και η επικοινωνιακή του δεινότητα κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών, που απογειώθηκε όταν κλήθηκαν να κεντήσουν με τις δικές τους λεκτικές βελονιές πάνω στο ποιητικό του υφαντό για τη φιλαναγνωσία και τη δράση « Η φαντασία πάει σχολείο».

Ευχαριστούμε θερμά τους δύο συγγραφείς που μοιράστηκαν μαζί μας το φως των γνώσεών τους και την αγάπη τους για το βιβλίο. Η παρουσία τους δεν γέμισε απλώς το σχολείο μας με ενθουσιασμό, αλλά άφησε ένα ανεξίτηλο, δημιουργικό αποτύπωμα στις καρδιές και τη σκέψη όλων μας.



















Τετάρτη 22 Απριλίου 2026

Η συγγραφέας Γεωργία Καλπαζίδου στο σχολείο μας

Την Τετάρτη 22 Απριλίου είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε στο σχολείο μας τη φιλόλογο, γλωσσολόγο και συγγραφέα Γεωργία Καλπαζίδου, η οποία ταξίδεψε από τη Θεσσαλονίκη για να μας παρασύρει στον παραμυθένιο κόσμο της.

Στο κέντρο της συνάντησής μας βρέθηκε το βιβλίο της «Η Πεταλούδα Ειρήνη και η μαγική συνταγή», μια ιστορία που δεν αποτελεί απλώς ένα παιδικό ανάγνωσμα, αλλά ένα φωτεινό μανιφέστο ενάντια στη σχολική διαρροή. Μέσα από τα μάτια της Ειρήνης, οι μαθητές μας ανακάλυψαν πως η «μαγική συνταγή» για να δυναμώσουν τα φτερά της ψυχής τους κρύβεται στις σελίδες των βιβλίων και στη δύναμη της γνώσης.

Με μια αφήγηση γεμάτη ζωντάνια και διαδραστικότητα, η κ. Καλπαζίδου μετέτρεψε την αίθουσα σε ένα εργαστήρι ονείρων. Τα παιδιά, μέσα από ευφάνταστα παιχνίδια και δραστηριότητες, έγιναν οι ίδιοι συνταξιδιώτες της πεταλούδας Ειρήνης. Συμμετείχαν με παλμό, κατανοώντας βαθιά πως η δίψα για μάθηση είναι το μόνο μέσο που μπορεί να σπάσει τα δεσμά των στερεοτύπων.

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Γεωργία Καλπαζίδου για την επίσκεψή της στην πόλη μας και το σχολείο μας. Η παρουσία της χάρισε χαμόγελα, ζεστασιά και χαρά στα παιδιά και άφησε ανεξίτηλο το αποτύπωμά της στις καρδιές όλων μας.










Πέμπτη 26 Ιουνίου 2025

«Ο ραφτάκος των λέξεων»: Δράση φιλαναγνωσίας και αγάπης για την ελληνική γλώσσα

 Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Ελληνικής Γλώσσας στις 9 Φεβρουαρίου, το σχολείο μας είχε τη χαρά να φιλοξενήσει τη σύμβουλο κα Αλίκη Καζταρίδου. Σε μια ζεστή και εμπνευσμένη συνάντηση με τα παιδιά, η κα Καζταρίδου μίλησε για τη δύναμη, τον πλούτο και τη διαχρονική αξία της ελληνικής γλώσσας, μιας γλώσσας που μέσα από τις λέξεις της κουβαλά πολιτισμό, ιστορία και ιδανικά.

Στη συνέχεια, παρουσίασε διαδραστικά στα παιδιά το πολυαγαπημένο βιβλίο του Αντώνη Παπαθεοδούλου «Ο ραφτάκος των λέξεων», ένα τρυφερό παραμύθι γεμάτο συμβολισμούς. Ο ραφτάκος, ένας μοναδικός ράφτης, δεν έραβε ρούχα από ύφασμα, αλλά χρησιμοποιούσε λέξεις. Αντί για βελόνες και κλωστές, «έραβε» με τρυφερότητα, αγάπη, ελπίδα, φροντίδα, παρηγοριά, καλοσύνη. Κάθε λέξη που έλεγε γινόταν ένα ρούχο που ζέσταινε, δυνάμωνε και αγκάλιαζε την ψυχή, γιατί οι λέξεις, όταν είναι αληθινές και καλοπροαίρετες, έχουν τη δύναμη να προστατεύουν και να θεραπεύουν.

Εμπνευσμένα από την ιστορία, τα παιδιά δημιούργησαν τις δικές τους "λέξεις-ρούχα". Ζωγράφισαν, έγραψαν και παρουσίασαν λέξεις που για τα ίδια σημαίνουν αγάπη, χαρά, ειρήνη, συνεργασία, σεβασμό. Έφτιαξαν έτσι έναν κόσμο φωτεινό και ανθρώπινο, έναν κόσμο όπου η γλώσσα δεν είναι απλώς εργαλείο επικοινωνίας, αλλά ένα πολύτιμο υλικό που μπορεί να "ράψει" τις πιο όμορφες σχέσεις και τα πιο ζεστά συναισθήματα.

Ο σύλλογος διδασκόντων και η διευθύντρια ευχαριστούμε θερμά τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης για την εμπεριστατωμένη παρουσίαση του βιβλίου. Το ενδιαφέρον των παιδιών και οι δημιουργίες τους ήταν το επιστέγασμα της επικοινωνιακής σχέσης της κ. Αλίκης με τους μικρούς μας μαθητές.




Σάββατο 14 Ιουνίου 2025

“Το Συναρπαστικό Ταξίδι του Λάκη": Η οικολογική ιστορία της Δ' τάξης έγινε θεατρική παράσταση

Το σχολείο μας επιλέχθηκε ως ένα από τα πέντε που συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα CLUBE (Cluster Βιοοικονομίας και Περιβάλλοντος) Δυτικής Μακεδονίας με τίτλο «Πράσινη Βαλίτσα ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ». Το πρόγραμμα περιλαμβάνει μια κινητή βιβλιοθήκη με βιβλία που εστιάζουν σε περιβαλλοντικά θέματα, με σκοπό να ενισχύσουν την οικολογική συνείδηση των μαθητών μέσω δραστηριοτήτων φιλαναγνωσίας.

Οι μαθητές της Δ’ Δημοτικού με την καθοδήγηση του δασκάλου τους κ. Απόστολου Παπατόλιου, έγραψαν και εικονογράφησαν “Το Συναρπαστικό Ταξίδι του Λάκη". Ο Λάκης, ένα πλαστικό μπουκάλι, ξεκίνησε ένα ταξίδι γεμάτο περιπέτειες. Περνώντας από διάφορους σταθμούς, δεν έχασε ποτέ την αξία του. Αντί να γίνει απόρριμμα, μεταμορφώθηκε και απέκτησε μια νέα ζωή!

Το ταξίδι του Λάκη ενέπνευσε και μεταφέρθηκε στη θεατρική σκηνή, με τη βοήθεια και καθοδήγηση της θεατρολόγου κ. Καλλιόπης Μήτση και του δασκάλου της τάξης κ. Απόστολου Παπατόλιου. Οι μαθητές ανέλαβαν ρόλους, δραματοποίησαν την πορεία του Λάκη και μετέφεραν μηνύματα ανακύκλωσης, δημιουργικότητας και ελπίδας, αποσπώντας το ζεστό χειροκρότημα όλων όσοι παρακολούθησαν την παράσταση.